1. De klacht of het bezwaar wordt door DeMarge bewindvoering in ontvangst genomen.
  2. De bewindvoerder/mentor toetst of de klacht ontvankelijk is en door rechthebbende of op verzoek van rechthebbende is ingediend. Klachten ingediend door andere partijen dan rechthebbende worden niet ontvankelijk verklaard. Een klacht die al bij de kantonrechter is geweest, zal ook niet ontvankelijk verklaard worden.
  3. De bewindvoerder/mentor zal binnen 1 week na binnenkomst van klacht contact opnemen met rechthebbende. In beginsel zal de bewindvoerder/mentor proberen samen met rechthebbende tot een oplossing te komen.
  4. Als een klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, heeft u de mogelijkheid de klacht vervolgens voor te leggen aan de klachtencommissie van branchevereniging Horus. U kunt op horus.nl/klachtenregeling zien hoe deze procedure in zijn werk gaat.
  5. Indien tussen de bewindvoerder/mentor en rechthebbende geen oplossing tot stand komt, zal de klacht worden doorgestuurd naar de kantonrechter.
  6. De ontvangst van de klacht zal schriftelijk bevestigd worden. Ook de oplossing tussen bewindvoerder/mentor en rechthebbende of de uitkomst van de klacht bij de kantonrechter zal schriftelijk bevestigd worden.
  7. De bewindvoerder/mentor van DeMarge bewindvoering is verantwoordelijk voor de voortgangscontrole van de klachtenafhandeling. De bewindvoerder/mentor zal twee weken na afhandeling van de klacht telefonisch contact opnemen voor evaluatie. Deze evaluatie wordt schriftelijk bevestigd.